Top

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen



Bestellen en betalen


Vraag: Is deze webshop veilig om op te bestellen?


Antwoord: Jazeker, de verbindingen tussen uw gegevens, bank of creditcardmaatschappij en deze webshop zijn volledig veilig! Daar kunt u van op aan. 


Hoe u dit kunt zien?


U kunt dit onder andere herkennen aan de url. Onze webshop url begint met https:// in plaats van http://. Ook is duidelijk het groene slotje te zien waar de vermelding ''Veilig'' naast staat! Zo weet u dat u in ieder geval met een gerust gevoel kunt shoppen bij ons...


Uw gegevens zijn in GEEN geval te achterhalen of stelen door hackers.


Alle gegevens worden versleuteld door middel van een ''Secure Socket Layer verbinding'' die aan de hoogste eisen voldoet. 


Daarbij zullen wij uw gegevens nooit uit handen geven, alleen wanneer u daar specifiek schriftelijk toestemming voor gegeven heeft.


Vraag: Hoe kan ik bestellen?


Antwoord: Het bestelproces op ionClean.nl is heel overzichtelijk en duidelijk. 


Het kan bijna niet mis gaan. Mocht u er toch niet uitkomen dan kunt u op onze pagina bestel procedure stap voor stap zien wat u moet doen om de order correct af te ronden.


Vraag: Hoe kan ik betalen?


Antwoord: U kunt de betaling voldoen middels iDEAL, PayPal, vooruitbetaling, achteraf met Billink, op factuur (voor bedrijven) of contant wanneer u er voor kiest om de bestelling te komen afhalen.


Vraag: Wat gebeurt er nadat ik de order heb voldaan?


Antwoord: Nadat de order is voldaan krijgt u een betaalbevestiging en een bestelbevestiging heeft u dan al ontvangen. 


Wij gaan dan uw bestelling verwerken, inpakken en verzenden. U krijgt van alle statusveranderingen een melding zodat u precies weet waar u aan toe bent.


Verzend en levertijden




Vraag: Hoe lang duurt het eer dat ik mijn bestelling in huis heb?


Antwoord: Doorgaans leveren wij binnen één werkdag. Dit is afhankelijk van hoe laat er wordt besteld. In Europa leveren we doorgaans binnen 1 a 2 werkdagen. Dit gaat tegenwoordig snel. 


Als u probeert om voor 17.30 uur te bestellen (op werkdagen) dan kunt u er vanuit gaan dat u de producten de volgende werkdag in huis heeft. Besteld u op vrijdag? Dan heeft u het zaterdag in huis.


Vraag: Kan ik mijn bestelling ook af komen halen?


Antwoord: Jazeker dat kan, wanneer u wilt komen afhalen neem dan even contact met ons op en dan maken we telefonisch of via de mail een afspraak wanneer u de bestelling kunt komen ophalen. 


Voor bestellingen die afgehaald worden dient wel contant en gepast betaald te worden.


Vraag: Hoeveel betaal ik voor verzending?


Antwoord: In Nederland rekenen wij €6,95 tot een bedrag van €100,00 en alles daarboven wordt op onze kosten verzonden. 


Voor de EU rekenen we €10,95 tot een bedrag van €250,00. U kunt de tarieven en overige informatie nog eens op uw gemak bekijken op onze pagina verzending.


Vraag: Krijg ik ook een track en trace code?


Antwoord: Uiteraard krijgt u die. Nadat u van ons een verzendbevestiging heeft ontvangen, dan kunt u in die bevestiging meteen de track en trace code terugvinden.



Garantie, defecten en retouren



Vraag: Hoeveel jaar garantie heb ik?


Antwoord: 1 jaar op onze aromaverdampers en 2 tot 3 jaar op onze luchtreinigers en luchtbevochtigers.


Vraag: Wat moet ik doen wanneer ik een defect constateer?


Antwoord: Neem contact met ons en u krijgt van ons een klachten/retour formulier via e-mail. Deze dient uitgeprint, ingevuld en bijgevoegd te worden wanneer het defecte apparaat retour gestuurd wordt. 


Kijk voor een uitgebreide uitleg op onze pagina retourneren.


Vraag: Komen jullie de producten ook ophalen?


Antwoord: Nee, we komen de producten niet halen, deze dient u zelf naar het postkantoor te brengen en naar ons te retourneren.


Vraag: Hoe kan ik mijn aangekochte product retour sturen of omruilen?


Antwoord: Wanneer u het aangekochte product wilt omruilen of
retourneren vul dan binnen 14 dagen het formulier in op ons daarvoor bestemde pagina retourneren. Daarna heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk in nieuwstaat te retourneren.


In totaal heeft u dus 28 dagen retourrecht.


U krijgt van ons dan een e-mail met daarin in de bijlage een formulier die u moet uitprinten, invullen en in de originele doos moet doen om het product te kunnen omruilen of retourneren.


Vraag: Hoe lang duurt het eer dat ik mijn geld weer op de rekening heb staan?


Antwoord: Als alles in orde is binnen 14 dagen na aanmelding. Mochten we een aantal punten tegenkomen die niet in orde zijn, dan wordt daar netjes contact over opgenomen, zodat we een oplossing kunnen verzinnen die voor beide partijen aanvaardbaar is. 


Vraag: Waarom is mijn retour afgewezen?


Antwoord: Dit kan om verschillende redenen zijn. Denk dan aan buiten de 14 dagen zichtperiode aangeven dat u wilt retourneren of omdat u een product retour wilt sturen die onverkoopbaar is — door krassen, extreme rookgeuren of andere gebruikerssporen. Dit komt in de praktijk gelukkig maar weinig voor — zowel door onze flexibiliteit en omdat de meeste van onze klanten zich netjes aan de voorwaarden houden.


Producten en nazorg




Vraag: Wat moet ik doen als mijn bestelling niet compleet is?


Antwoord: Ondanks dat we onze uiterste best doen om alle bestellingen compleet af te leveren, kan het wel eens gebeuren dat er iets niet bij zit. 


Dit kan dan bij de fabriek gebeurt zijn of wij hebben het over het hoofd gezien tijdens het nakijken. 


Neem dan meteen contact met ons op en wij zullen dan onze best doen om het zo snel mogelijk na te versturen.


Gebruik webshop




Vraag: Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?


Antwoord: Heel simpel het enige wat u hoeft te doen is op het linkje ''wachtwoord vergeten'' te klikken en dan springt er een balkje op waar u uw e-mailgegevens kunt achterlaten om een nieuw wachtwoord aan te vragen. 


Daarna kunt u gewoon weer inloggen met het nieuwe wachtwoord.


Vraag: Zitten er risico's aan verbonden als ik het gebruik van cookies accepteer?


Antwoord: Nee, dat garanderen we, cookies accepteren zorgt er alleen voor dat wij het bezoek kunnen meten en tevens wordt het gebruikersgemak vergroot.


Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@ionclean.nl.